Прошу прокоментувати проект обладнання малого човна простим вітрилом.
При цьому вітрило розглядається як допоміжний засіб на човні для греблі веслами.
https://drive.google.com/file/d/1IfndPw ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Im9Zjn ... sp=sharing
Вітрило для байдарки/каное/каяка
Re: Вітрило для байдарки/каное/каяка
форма щогли "Л" або "А"
складається одним рухом завалюванням на ніс
складається одним рухом завалюванням на ніс
Re: Вітрило для байдарки/каное/каяка
Дякую за готовність допомогти ! Я - стерновий на цьому човні і дам деякі пояснення.
Щоглу плануємо Л-подібну однозначно, тільки розглядаю варіант установки її не на кормовій, а на середній балці.
І піднімати і майнати щоглу на воді нам не обов'язково, це ми зможемо зробити під час стоянки на березі.
Taras, ви як пропонуєте розкріпити щоглу? Очевидно , ахтерштаг і по одній розтяжці на кожну "ногу" Л- подібної щогли?
Щоглу плануємо Л-подібну однозначно, тільки розглядаю варіант установки її не на кормовій, а на середній балці.
І піднімати і майнати щоглу на воді нам не обов'язково, це ми зможемо зробити під час стоянки на березі.
Taras, ви як пропонуєте розкріпити щоглу? Очевидно , ахтерштаг і по одній розтяжці на кожну "ногу" Л- подібної щогли?
Re: Вітрило для байдарки/каное/каяка
розкріпити штагами на ніс та корму
піднімати за ахтерштаг
тобто на кормі блок через який проведений ахтерштаг
сама щогла утворює трикутник - буде тримати бічне навантаження
закріпити степси щогли якомога ширше на аутрігерах
степси на шарнірах
якщо здвинути наперед щоглу (з вітрилом) відповідно необхідно здвинути шверт
піднімати за ахтерштаг
тобто на кормі блок через який проведений ахтерштаг
сама щогла утворює трикутник - буде тримати бічне навантаження
закріпити степси щогли якомога ширше на аутрігерах
степси на шарнірах
якщо здвинути наперед щоглу (з вітрилом) відповідно необхідно здвинути шверт
Re: Вітрило для байдарки/каное/каяка
В основному режимі ми використовуємо дві пари весел ( розбірних) і нам потрібно не переобтяжувати човен на ходу , вітрило повинно швидко ставитись і зніматись, рангоут не повинен займати місце ( його мало), бути простим і доступним.
Тому зробимо пробний варіант такий - при переході на вітрило:
- одна пара весел і буде стійками ( ногами) Л- подібної щогли:
- пробне вітрило зробимо із будівельного паробар'єру, площ. прибл.8, 5 кв.м.
на попутному вітрі буде повністю розгорнуте ( як ромб чи дельтоїд, по більшій діагоналі якого вшитий канат ( штаг) .
-при боковому - складеться як трикутник. Для протидії дрейфу потрібні шверці - ними будуть дві половинки з лопастями від іншої пари весел.
В штиль і проти вітру човен буде під веслами . Випробовування показали достатню швидкість для водного туризму.
http://gik.fordak.ru/index.php?topic=14998.0